روانشناسی زبان
دلائل تعلل زبان آموزان: نظریه داده بنیاد کلاسیک

صابر خوئی اسکوئی؛ سعیده آهنگری؛ زهره سیفوری

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1401، ، صفحه 35-65

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.57515.561

چکیده
  در فرایند طولانی یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی، زبان‌آموزان ممکن است خسته شده و اگر به طریق مناسبی با آنها رفتار نشود، تصمیم به ترک یادگیری به صورت موقتی یا دایمی بگیرند. بنابراین بررسی دلایل تاخیرهای موقتی آنها ضروری به نظر می‌رسد تا از ترک دایمی زبان آموزی ممانعت به عمل آید. در راستای تلاش برای تشخیص دلایل تاخیرهای زبان‌آموزان، ...  بیشتر

تحلیل گفتمان
یادگیری واژگان زبان انگلیسی از طریق دروس خبری وب سایت VOA : قرار گرفتن در معرض مطالب درسی معتبر یا استعمار الکترونیکی

فائزه سلیمانی فرد؛ بیوک بهنام؛ سعیده آهنگری

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 67-103

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.53482.519

چکیده
  آموزش و یادگیری زبان از طریق اینترنت به طور فزاینده‌ای در سرتاسر جهان در حال رشد‌است، بنابراین کارشناسان بسیاری به بحث در مورد تأثیرات مثبت و منفی آموزش آنلاین در این رشته می پردازند. پژوهش حاضر به بررسی انتقادی دروس خبری علم و فناوری وب‌سایت یادگیری انگلیسی VOA در بازه زمانی دو سال پرداخته که مدعیست کلمات، عبارات و جملات جدید را ...  بیشتر

زبانشناسی کاربردی
هویت کامل معلمان زبان انگلیسی: مطالعه تئوری زمینه ای

مینا طسوجی اذری؛ سعیده آهنگری؛ زهره سیفوری

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 321-356

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.48986.452

چکیده
  بررسی هویت معلم دارای اهمیت فزاینده ای بوده است.مطالعه حاضرچهارچوب نظری جدید هویت جامع معلم زبان را بر پایه نظریه زمینه ای ارایه نموده است. با درنظرگرفتن اثرمتقابل بین فرد واجتماع در شکل گیری هویت جامع معلمان،جنبه های مختلف سیستم فردی معلم به همراه مفهوم جامعه،شامل عوامل محیطی-اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند. روش الگوی کدگذاری ...  بیشتر